3. Výroba třetí a čtvrté desky

18.02.2012 00:12

Tentokrát jsme začali pravocvat s menším spožděním, protože jsme před prací jeli koupit magnety. Zajeli jsme do potřeb pro kutily, které jsou jen kousek od Rytíře.

Začali jsme s přiděláním magnetů, na kterých pak budou držet naše stromečky. Vystačili jsme si s drátem, tmelem a vrtačkou, která skoro nevrtala...

Z druhé strany jsme na desce udělali rýhy, do kterých drát zapadl, aby se při posouvání desky neodřel stůl. Nakonec to místo přijde přetřít tmelem a zabrousit, aby po něm nebylo asni stopy.

Tady se můžete podívat na postupné zadrátování magnetů.

Naštěstí mě mamka dozásobila mými deskamiz  Ústí , tak jsme mohli pokračovat ve stavbě kopců. Bohužel tyhle desky jsou o něco tlustší, tak jsme hledali nějaký způsob, jak je jednoduše stenčit. Zkusili jsme povrch nechat rozežrat lepidlem, ale to moc nevyšlo (viz ty žluté fleky), takže jsme je nakonec ořezali. Další polystyren budeme muset bohužel koupit, protože zásoby od mamky padly na dvě desky...

Opět jsem využili EP na jednu krásnější skálu. (protože nám v kopci vznikla díra a nevěděli jsme co s ní). Změnili jsme však metodu výroby - místo řezání jsme povrch škrábali.

A zde se můžete podívat, jak másto s magnetem vypadalo na konci našeho pracovního dne.

Na závěr bych chtěl podotknout, že stavba kopců není tak jednoduchá, jak se na první pohled zdá... Dnešní kopec jsem si sice postavil, ale v průběhu lepení jsem zjistil, že mi na sebe díly najednou nepasují a kopec začíná mít jiný tvar... a asi čtvrt hodiny jsem hledal řešení :D. Také musím vvzdát hold Vojtovu vrtacímu umu - podařilo se mu při vrtání dírek na magnety zlomit vrták a musel ho z desky páčit kleštěmi (naštěstí jsem měl náhradní vrtáky).

Na čtvrté desce se toho moc nedělalo - jen magnety a nařezání polystyrenu. Nalepit ho a zatmelovat jsme nemohli, protože se ještě neví přesný vzhled ruiny (takže se neví ani kam přidrátovat její magnety).

Děkuji, že jste s námi byli i dnes.

Pilník

PS: Polystyren byl zas všude...