1. Základem je správný návrh a nákup materiálu

11.02.2012 21:40

Po mnoha hodinách, strávených kdesi ve vakuu svých myšlenek, jsem nakonec hodil na papír přibližný vzhled jednotlivých částí herního stolu, jak asi by měla vypadat jeho výroba a z čeho by měl být tvořen.

Stromky mají základ na dřevěné tyčce, obaleny budou drátem a modelářskou hlínou a následně upečeny v troubě. větve budou vypadat spíš jako chapadla, pokusíme do nich zakomponovat zamotané kostry (budou to exotické masožravé stromy).

Ke stolu se budou přidělávat na magnet (pro snadnou manipulaci) a rozestup mezi jednotlivými stromy bude cca na délku landraideru (koruny budou dost rozsáhlé na to, aby landraider zakryly).

K budovám později dopíše více jejich tvůrce Vojta, ale co já vím, měly by to být ruiny chaosáckého chrámu, též na magnety.

Řeka bude mělká a v jejím okolí bude pro autenticitu jiný posyp. Šířka řeky je cca šest palců.

Do kopců budou pro spestření zasazeny nějaké skály. Výška kopce je cca čtyři palce a délka stoupání se pohybuje kolem šesti palců.

Základem je DTD seka tloušťky 9 mm, na které je o něco silnější vrstva polystyrenu, který je přetřen tmelem. Pak stačí natřít herkulesem a zasypat kamínky.

Jednotlivé desky budou mít na bocích dírky a čepy, aby se desky při hraní nepohybovaly.

Takto by mělo nakonec vypadat všech šest desek. Ta kolečka jsou jednotlivé stromy. To, co vypadá jako silnice, je řeka. Směr šipek ukazuje, kde je terén do kopce. V "sektor ruiny" budou nakonec krátery a kusy budov - čárkování je orientační velikost, v praxi budou menší.

Při tomto navržení půjde stůl poskládat dvanácti různými způsoby. (Dokonce jsem na to s kamarádem dva a půl hodiny psal program, který nám všechny možnosti našel.) To ovšem předpokládá, že hrana desky s lesem bude vždy napasována na hranu desky s lesem (totéž s ruinami), ale v praxi určitě nebude tlouct do očí, když na hranu desky s lesem přiložíte hranu desky s loukou - aby tak vzniklo víc menších lesů (totéž s ruinami). Počet možností sestavení tak dost naroste.

Ukázka věcí, které jsme k Vojtovi dotáhli na tvorbu stolu ať už z obchodu nebo z mého domova.

Tohle je modelářská hlína (použiji směs 75% super sculpley a 25% fimo), ze ktré bude povrch stromů. Dole pak náčiní pro tvorbu správně exotických povrchů.

Tato hromada polystyrenu se mi měsíce válela doma a přítelkyně mě za ni nenáviděla. Konečně mám doma klid a z polystyrenu je něco užitečného. Bohužel všechen ten bordel, co jsem doma měl, padl na dvě desky a skoro nic nezbylo...

Ještě bych poznamenal, že jsme v obchodě nakonec nechali skoro dvakrát víc, než byl plán (na druhou stranu jen ty desky stály 300,- a já si ještě pro sebe koupil malý svěrák, po kterém jsem dlouho toužil).

Pokud by se našli dárci bitů (hlavně chaosáckých ikon a různých koster), magnetů nebo polystyrenu, byly bychom neskonal vděční :).

To bude na úvod asi vše. Těším se u dalšího dílu.

Pilník